19 marca 1999 r. Wójt Gminy Jasieniec powołał do życia Gimnazjum w Jasieńcu przy ulicy Szkolnej 7. Początkowo szkoła wchodziła w skład Zespołu Szkół w Jasieńcu, obok Publicznej Szkoły Podstawowej i szkół filialnych w Woli Boglewskiej, Woli Łychowskiej, Gośniewicach i Franciszkowie. W 1999r został ogłoszony konkurs na dyrektora Zespołu Szkół, którym została Teresa Wójcik, dotychczasowy dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Jasieńcu.
Jesienią 1999 r. Urząd Gminy sprzedał Domy Nauczyciela w Jasieńcu dotychczasowym lokatorom. W związku z tym Rada Pedagogiczna wystąpiła do Rady Gminy, aby pieniądze ze sprzedaży przekazać na budowę gmachu gimnazjum. Budowę obiektu zakończono w 2002 r.
W nowej szkole znajduje się biblioteka, świetlica oraz pracownie przedmiotowe, jak: internetowa, fizyczna, polonistyczna, matematyczna, historyczna i in. Budynek jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nadrzędnym celem placówki jest wszechstronny rozwój ucznia. Swoje zainteresowania uczniowie mogą poszerzać na zajęciach pozalekcyjnych. Oferta zajęć jest bardzo szeroka, w zależności od zainteresowań uczniów.
Szkoła organizuje czas wolny młodzieży i kształtuje nawyki kulturalnego spędzania czasu wolnego poprzez:
-
prowadzenie zajęć pozalekcyjnych rozwijających osobowość ucznia i jego zainteresowania
- organizowanie zajęć rekreacyjno - sportowych
- udział młodzieży w rajdach, biwakach i wycieczkach turystyczno - krajoznawczych
- prowadzenie zajęć z uczniami wybitnie uzdolnionymi
- prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności z poszczególnych przedmiotów
Pracuje tu wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która na bieżąco udoskonala poziom swego wykształcenia. Szkoła chce wspierać rodzinę w jej pracy wychowawczej, mądrze towarzyszyć uczniowi w jego rozwoju oraz stwarzać mu wartościowe środowisko wychowawcze. Nauczyciele i rodzice mają poczucie wspólnoty celu, którym jest wszechstronny rozwój dziecka.
Staramy się by absolwenci posiadali umiejętności wyrażania własnych opinii i odnalezienia się w aktualnych realiach.
Szkoła wychowując:
-
rozwija u młodzieży poczucie odpowiedzialności oraz dyscypliny pracy i nauki
- upowszechnia wśród młodzieży wiedzę ekologiczną oraz kształtuje właściwe postawy wobec problemów ochronnych środowiska
- zapewnia praktyczne i teoretyczne przygotowanie kwalifikowanych kadr dla rolnictwa
- umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły
- umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia i wykonywania wybranego zawodu
- sprawuje opiekę nad uczniami, odpowiednio dla ich potrzeb i możliwości szkoły
Szkoła kształci na wysokim poziomie, który gwarantuje bardzo dobre przygotowanie uczniów do następnego etapu edukacji oraz życia we współczesnym świecie. Nasi uczniowie od lat odnoszą sukcesy w nauce i sporcie, uczestniczą z powodzeniem w wielu konkursach.
Nasza szkoła od początku swojego istnienia dążyła do wypracowania optymalnych warunków wielostronnego rozwoju osobowości uczniów, stwarzania warunków dla rozwoju zainteresowań i talentów w rozwoju w różnych dziedzin wiedzy oraz umiejętności. Uczniowie uczą się w szkole języków obcych.
Szkoła zapewnia:
- kompetentnych nauczycieli i wychowawców
- opiekę, przyjazne, bezpieczne i korzystne dla zdrowia warunki edukacji
- poszanowanie praw ucznia
- warunki prawidłowego rozwoju psychofizycznego i rekreacji
- możliwość poznawania regionu i kraju
Koła zainteresowań działające w szkole:
- Kółko polonistyczne
- Kółko matematyczne
- Kółko ekologiczne
- SKS (Szkolny Klub Sportowy)
- Kółko fizyczne
- Kółko języka niemieckiego
- Kółko "zręczne ręce"
- Kółko informatyczne
- Kółko teatralno-biblijne
Przy szkole działa Szkolny Orodek Karier:
Szkolny Ośrodek Kariery Publicznego Gimnazjum w Jasieńcu jest dla uczniów miejscem zdobywania wiedzy i umiejętności w zakresie kształtowania własnego drogi zawodowego w przyszłości. Uczniowie odkrywają swoje uzdolnienia i zainteresowania. Oceniają swoje predyspozycje pod kątem wykonywania określonych zawodów . Zapoznają się z wiedzą na temat obecnej sytuacji na rynku pracy, jakie zawody są deficytowe. Kształtują właściwą postawę do wyboru szkoły ponadgimnazjalnej. Uczą się praktycznych metod kierowania swoją karierą zawodową.
|